طرز تهیه غذای ملل کیک تورته زاخا  برای 10 نفر


مواد لازم غذای ملل کیک تورته زاخا

مواد اصلی
تخم مرغ ۶ عدد
آرد ۱۵۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
شکلات تلخ خرد شده ۱۵۰ گرم
پودر شکر ۱۲۵ گرم
شکر دانه ریز(برای زدن با سفید) ۱۲۵ گرم
وانیل‏ ۱ قاشق چای خوری
مارمالاد زردآلو ۲۰۰ گرم
نمک ۱ پنس
مواد لازم رویه
شکلات تلخ 85 درصد ۲۰۰ گرم
آب ۱۶۰ میلی لیتر
شکر ۲۵۰ گرم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

1- زرده و سفیده ها را از هم جدا می کنیم و اجازه می دهیم به دمای محیط برسد .شکلات را به روش بن ماری ذوب کرده کنارمیگذاریم
2- کره را کمی با همزن میزنیم سپس پودرشکر را افزوده و با همزن میزنیم تا حجیم و رنگ آن روشن شود
3- زرده ها را یکی یکی افزوده و هر کدام را در حد ۱ دقیقه میزنیم وانیل را همزمان با زرده ها میریزیم
4- سرعت همزن را کند کرده شکلات آب شده را حین زدن به آرامی اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم تا مخلوط شوند
5- سفیده ها را در ظرفی جداگانه با یک پینچ نمک میزنیم تا کف کند بعد از گذشت ۳ دقیقه سرعت همزن رابیشتر کرده و قاشق قاشق شکر دانه ریز را افزوده و آنقدر میزنیم تا به مرحله استیف پیک برسد مرحله ای که سفیده ها روی پره های همزن به حالت قله ایستاده هستند و با برگرداندن خم نمیشوند.
6- بعد از این مرحله آرد رو در سه مرحله روی زرده ها الک میکنیم و به آرامی به صورت دورانی در یک جهت با لیسک مخلوط میکنیم(فولد کردن).
7- سفیده ها را در چند مرحله اضافه کرده و مجددا فولد میکنیم تا با مواد ترکیب شوند (مخلوط کردن غیراصولی و بیش اندازه باعث خوابیدن پف سفیده ها می شود).
8- مواد را به آرامی در قالب ۲۳ سانتی که از قبل چرب و آردپاشی کرده و کف آن کاغذ روغنی انداخته ایم میریزیم و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ساعت قرار میدهیم.
9- بعد از خنک شدن کیک را به دو قسمت برش میدهیم و نیمی از مارمالاد زردآلو را وسط کیک و نیمی را رو و دورتادور آن میریزیم و کاملا با مارمالاد کاور میکنیم کنارمیگذاریم تا کمی خشک شود.
10- در این فاصله سس شکلاتی رو آماده میکنیم آب و شکر را روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاد و ذرات شکر حل بشه ۵ دقیقه بعد از حل شدن شکر در آب ظرف رو از روی حرارت برمیداریم و تکه های شکلات رو درون اون ریخته و مرتب هم میزنیم تا شکلات کاملا آب شود.
11- سس شکلاتی رو بعد از اینکه از داغی افتاد به آرامی روی کیک ریخته و رو و اطراف کیک را با آن کاملا می پوشانیم.کیک را به مدت ۱ساعت در یخچال قرار داده و بعد از آن با کمی خامه فرم گرفته سرو میکنیم نوش جان

سایر نکات
جمع آوری و ترجمه رسپی توسط خودم صورت گرفته پس کپی با ذکر منبع باشه لطفا